Sunday, July 19, 2009

DILEMA SELEPAS SPM

Aku nak cite ar kat korang psal kisah aq lepas abes SPM ni....huh..!!! result aku tak la OK sangat...tapi cukup makan la....almaklum la....mase cikgu blaja aku sukew myembang....homework tak penah siap...Aku ni pemalas....sesuai ngan result yang aku dpat....masok jewp abes jewp dapat result tawaran blajar masok tak terhenti2.....huhu....sume swasta....adew gax kerajaan...tawaran yang aku minat ialah kat MSU(Management Science University)....aku nak pegi...tapi mak aku tak kaci....huh HAMPEH...aku dapat Diploma Graphic Design !!!

Tapi takdir telah menentukan hala tuju aku...aku hanya layak bergelar budak SEKOLAH lagi...FORM 6 jewp...huhu....jeles nak mampos tengok kawan aku sambong diploma kat universiti.politeknik,kolej dan matrik......

Hurmmm...di sebalik aku masok form6 ni....aku terkilan juga ngan kawan aku sorang ni(identiti dirahsiakan)...bukan apa...dia ni macam nak peleceh aku masok form6 ja.....maklom la...dia dapat study luar...ble jumpa kawan baru...Mase aku dapat tawaran MSU dlu aku ada ckap nak pegi study di MSU kat dia....tapi dia cuba nasihat aku supaya jagan pergi....sebalik saja aku gtau dia mak aku tak bagi pegi MSU ungkapan yang aku terima dari dia ialah "YESSS"....Apa motif dia????adakah dia jeles????tersentap perasaan aku apabila kawan aku sendiri yang cakap camtu...

Selang beberapa hari dia pula mendapat tawaran masuk sebuah kolej setelah dia membuat rayuan....dia sungguh HAPPY gilew2 la.....tapi perasaan aku tersentap sekali lagi setelah ayat yang terkeluar dari mulot dia ialah "HANG FORM 6 JA NOHH...."seperti nak menyindir aku.....hina sangat ka FORM 6 ni????atau dia lebih hebat dari aku.....????dia lupa kewp aku pon ble study kat luar?tak sangka betol dia buat cam2....

Tapi aku tak kisah la.....result aku OK dari dia....tunggu jewp 2 taon dari sekarang....maybe aku tak layak masok kolej macam dia....tapi aku layak masuk USM,UM,UUM,UKM.....dll....bukan saja sijil dan dipl0ma.....tapi degree....haha...MOGA2 la kan....korank pon tolong la doakan aku dan kawan2 yg senAsib macam aku...... AMIN.....

No comments:

Post a Comment